Techniek en kunst

We leren de leerlingen dat techniek boeiend en inspirerend is en ongekend veel mogelijkheden en uitingsvormen heeft. De technieklessen van de vakdocent (juf Jip) zijn dan ook erg populair.  Zij geeft haar lessen aan de hand van de IPC thema’s (twee dagen per week) met ruimte voor vrije onderwerpen, die de leerlingen soms zelf aandragen. IPC staat voor International Primary Curriculum, dat voor het vak wereldoriëntatie op onze school gegeven wordt.

Kinderkunst-professor

Sinds vorig schooljaar geeft de ‘kinderkunst-professor’ (Marieke, zij is geen juf maar beeldend kunstenaar) iedere vrijdagochtend ‘les’ in het technieklokaal aan de leerlingen uit de groepen 3 t/m 8.  Ook haar lessen worden afgestemd op de IPC thema’s die in de klas behandelt worden. Dankzij de extra CMK-subsidie (Cultuur Met Kwaliteit) is dit mogelijk.