Leerstromen
In iedere klas stemmen we het onderwijs af op onze leerlingen, in eerste instantie uiteraard per leerjaar.
Compacten wil zeggen dat het onnodig herhalen van herhalings- en oefenstof uit de reguliere leerstof wordt geschrapt. Ook biedt IPC verdieping. De verdieping is gericht op het leren verwerven en toepassen van kennis. Hogere orde vragen worden gesteld waardoor de leerlingen leren analyseren, synthetiseren en evalueren. Hierbij wordt de taxonomie van Bloom gebruikt, dwz. door vragen te formuleren waarbij voor een antwoord een beroep wordt gedaan op de ‘hogere orde denkvaardigheden’. Hogere orde denkvragen zijn vragen waarbij geanalyseerd, geëvalueerd en gecreëerd moet worden.
Onze school heeft full-time hoogbegaafdenonderwijs voor leerlingen van leerjaar 6, 7 en 8. Kinderen met dit leerniveau zijn niet gekoppeld aan een reguliere klas, zij krijgen een voltijds hoogbegaafden aanbod van twee gespecialiseerde leerkrachten. Zie de algemene informatie over HB-onderwijs.